SELASA (05.05.09)

Kelas Seni hari ni berjalan seperti biasa. Namun, terselit seribu kekesalan di benakku. Kehadiran yang ditanda mengikut kebiasaan mungkin telah mengguris jiwa salah seorang rakanku yang baru kehilangan insan tersayang dalam hidupnya. Pundakku terbeban dengan kekesalan yang tak putus-putus mendatang.

"Maafkanku wahai kawan..." bisik nurani kecilku berulang kali. Sesungguhnya tak terlintas langsung di hatiku untuk membuatkanmu terguris sendu dalam diam.

"Mama aku tak da da...:( .." kenyataan itu yang membuatkan aku tersentap. Sungguh aku LUPA!!!

Tajuk ~Hadiah Hari Ibu~ yang kutulis tak kusangka akan menimbulkan riak-riak bahang kepanasan yang cukup berbisa di hati separuh rakanku yang lain. Masing-masing memendam rasa terhadapku atas kesilapan yang tak disengajakan.

"Stop this nonsense pleaseee!!!!"
"Sesuaikan dengan keadaan..."
"Thinks for others!!!"...

Itulah antara frasa-frasa yang menimbulkan ketegangan dan rawan di benakku.

"Ya Allah...andai kutahu, tak mungkin aku akan bertindak sedemikian...Buat rakanku JOYCE, aku pohon sejuta keampunan. Maafkan aku kawan..."

Kenyataan ini kuharap bisa melunturkan segala ketidakpuasan yang bersarang di hati setiap orang. Semoga aku mampu melontar jauh semua kekesalan dan kegundahan hati yang mula bertapak di jiwaku...

:( SEDiH...