sy perlukan nasihat...
sy kebuntuan..
knp kadang2 bila smpai stu saat..
sy rasa sy dh kehilangan jiwa?
kehilangan hati? kehilangan rasa?

sy rasa dh xde jiwa..dh hilang suma rasa..
jiwa sy rasa kosong..knp ye?
seolah2 sy pasrah dgn apa je yg bakal berlaku dlm hidup ni..
apa yg bakal berlaku, itu yg sy akn trima..

mengapa kita perlu pasrah dgn ape yang bakal berlaku? sedangkan kita tidak tahu ape yg bakal berlaku?
bukan kah ape yg belaku pada masa akan dtg itu adalah ketentuan ALLAH dan Hanya Dia je yg tahu?
maaf jika dlm kata2 ade yg menyinggung...

x..sy perlukan kata2 awk 2..
utk hidupkn kembali n bagi rasa pd jiwa yang kosong nih..


senang je...kembali kepada ALLAH
dgn Jalan Islam mungkin itu yg ALLAH nk..

"bila engkau memandang segalanya dari tuhanmu yg menciptakan segalanya, yg menimpakan ujian, yg menjadikan ujian yg menjadikan sakit hatimu, yg membuatkan keinginanmu terhalang serta menyusahkan hidupmu, pasti akn damailah hatimu kerana masakan ALLAH sengaja mentaqdirkan segalanya utk sesuatu yg sia2, bukan ALLAH tak tahu deritanya hidupmu, rentaknya hatimu, tapi mungkin itu lah yg DIA mahu krn Dia tahu hati yg sebeginilah yg selalunya lbih lunak dan mudah utk dekat dan akrab dgnNYA"

mungkin hidayah dariNYA
utk awk sy nasihatkan
dekatkan la diri dgn ALLAH
hayati ISLAM... dan mungkin ada sesuatu yg ALLAH nk tunjuk
jd serah la pada ALLAH
pasti tdk kecewa
kita ni hidup tiada sesapa melainkan ALLAH
muhasabah la kembali akan diri kita

sy tertarik dgn ayat yg atas 2..
hati yg Dia tahu lebih lunak dan mudah utk dekat dan akrab dengan Nya..

ye...sebab tu kita kena ingat segalanya dari ALLAH
jadi kita kena la berusaha ke arah JalanNYA

awk...cmne kta nk cari apa yg terbaik utk dri kta?
sdgkan kita tau kita xlayak mendapat yg terbaik?

sape kita... untuk mengatakan sesuatu itu yg terbaik bagi kita?
pada pandangan kita sbg manusia mungkin ya
tapi pada pandangan ALLAH?
hanya DIA yang thu dan DIA yg tentukan
jadi jika kita nk yg terbaik
kita kena mintak la pada ALLAH..

cikgu shima
hidup kita ni telah ALLAH tentukan sejak kita di alam roh lagi di loh mahfuz lagi
sape nama kita
sape jodoh kita celakakah kita
bahgia ke kita di dunia
atau diakhirat
kejayaan kita
tapi semua itu blh diubah
insya'ALLAH
di ubah bagaimana?
dgn usaha dan doa
sebab ALLAH kata dalam Al quran
kejayaan itu milik org2 yang bertaqwa
jadi, bertaqwa la kita kepada ALLAh dgn sebenar2 taqwa
nescaya ALLAh perkenankan...

YA...sesungguhnya ALLAH adalah sebaik-baik tempat bergantung~

sekadarnya oleh: ShiM@_SMiLeY
(861121)
Semester 7
Ijazah Sarjana Muda Keguruan Dengan Kepujian (Prasekolah)
Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Bahasa Melayu
Lembah Pantai, Kuala Lumpur...

Tidurku terganggu
Tidak selena dulu
Mimpi bertandang tanpa diundang
Aku terjaga dalam keresahan
Kini kewarasan mindaku
Mengatasi akalku di alam nyata

Kepalaku berdenyut-denyut
Sakit yang tak tertanggung
Dek kerna tidurku yang terganggu
Mungkin juga kesan kekebalan ubat
Yang melawan vaksin di tubuhku

Segarkan mataku sesegar embunan pagi
Kuatkan lahiriahku sekuat pacaknya Bumi
Tabahkan hatiku setabah sempurna insani
Pergilah kesakitan...
Sabarlah duhai hati yang rawan

Ya Allah...
Tak tertanggung lagi kesakitan ini
Air mata tak tertahan
Waktu untuk dijatuhkan
Andai ini satu ujian dariMu
Aku pasrah

Lenakan aku...
Jika belum sampai detiknya
Bangunkan aku dalam kesedaran, Ya Tuhan...

Derita Hati : Rabu (15/04/09) ~ 0840am

haaa..akhirnya aku kena jgk derma drh yg xdpt sabtu lepas..
ni suma gara2 pegi klinik utk cek batuk, demam, sakit tekak n ruam2 yg aku alami sejak seminggu lepas..

suara pon serak2..aduii!!!
amek kau! Doc 2 suh g test amek darah plaks masuk makmal...
huh! siap aku tya knp, amek kat mana...banyak x...sakit x...jarum besar x..bape gelen? hahaha...
last2 doc tya umur aku bape? kui3...

hmmm..nasib bdn la..jarum belum masuk aku dah "aaaauuuwww!!"..sakit woo ms dia sedut drh 2 msuk botol kecik..(ntahla bape byk drh dia sedut)... pastu darah tadi kna anta g makmal..
fuh! mcm saspek aku sakit teruk jer.. pdhl aku cuba merahsiakan ke`demam`an aku..hahaha..
Doc 2 lagi pndai upenyer..hik3

pastu ALHAMDULILLAH.. aku disyaki demam bese jer..haaa, kan aku dh ckp.
sekali kena bebel ngan Doc..."rajin2 minum air kosong..bla2...bla2.."

"Baik Doc..terima kasih.." baik Doc 2.. hehehe..

so, nmpak gayanyer aku kena n terpaksa menghabiskan ubat-ubat yg ntah apa namanya..
hahaha.. Semoga cpt smbuh oh sakit!!!



About Me

My photo
TaiPiNG, PeRaK, Malaysia
shima_smiley@yahoo.com (^_^)

AkU SeNdiRi...

Kita takkan mengetahui selembut mana erti kasih jika tidak terlebih dahulu disanggah kebencian... Hidup adalah satu perlawanan simbiosis yang punya rahsia yang sukar untuk tersingkap manfaatnya kecuali oleh mereka yang tahu menghargai dan terpesona oleh setiap anugerah Yang Maha Kuasa...(^_^)

PeMinaT KeSaYaNgaN...

JoM BoRak2...

There was an error in this gadget