Derma Darah???


hmmm..hari ni (11/04/09) kat IPGM aku ada kempen derma darah..
teruja betol nak gi derma dara..opss..derma darah..hahaha..
dgn berbesar hati aku pon pgila daftar..
tapi syg, xdpt derma hari ni... aku upset sgt2..
alasannya sbb aku mengalami batuk n selesema..
waa..isk2.. xpela, kang bahaya plak org yg terima dermaan aku ni..hmmm...
sedih2 gla2... dh berkobar2 nk derma darah hari ni..
xpela..xde rezeki..
maybe lain kali jela...

P/s: rasa nak terjah hospital n klinik yg ada kempen derma darah..
nak cakap, "Saya nak derma d.a.r.a.h..sudilah amek derma saya yg seikhlas hati
ni..tolonglah doktor," hik3...

LALALA~





TALENTIME…


Cita ni memang langsung xde dalam senarai untuk aku tonton..malah xtersenarai dalam list2 wayang yang akan aku tengok dalam panggung mahupun kat astro..dengar tajuknya je aku dah bosan. Ni kan plak makin menyampah n xpaham bila aku tertengok iklan TALENTIME kat tv. Hmm..jumaat lepas (03/04/09) aku boleh wat decision saat2 akhir bila terpaksa tengok wayang dgn kawan baikku Najwa dari Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Ilmu Khas (huh! Ayat skema). Hish, Najwa dgn aku mmg ngam (ngam ker? Ahaks!) kami memang kongsi mcm2…termasuklah hal2 yang xpatot (teettt)..kui3!

Isk..melalut plak cita hal Najwa..hmm..dia la yang ber`ia2 ajak aku tgok cita TALENTIME nih. Disebabkan aku terpaksa piker waktu solat Maghrib, hanya TALENTIME je cita yang ada untuk sesuai ditonton pada malam jumaat 2..so, ikutla aku dgn keletah Najwa yg mengheret aku ke Midvalley. Wayang ni stat seating kol 7.30pm..so, aku ada around 15 minutes utk solat terlebih dulu. Masuk dalam panggung jam 7.45pm. wayang pon xmula2 lagi..iklan xabeh2..huh! bape minit tggu..statla wayang cita TALENTIME nih. Aku yg bosan terpaksa berkira dgn nilai RM10 yang aku byr utk tonton cita nih. Kalu xbest mmg aku serang si Najwa ni..hik3!

Well..tontonla aku cita 2 dgn sepenuh perasaan. Dah pasang niat, kalu bosan cita yg diilhamkan oleh Yasmin Ahmad ni aku nak tido je dlm panggung ni. Xkire apa dah! Lantakla Najwa nak tgok sorang2.. tapi aku perasan..panggung malam 2 penuh..sampai kami dapat seat baris no 2 dari depan. Tapi xper, aku suka sebab aku lupa nak bawak spek! Kang aku xnampak dgn jelas sari kata kat bawah 2..Hehehe.. dalam panggung ramai jgk bangsa bukan Melayu yang tonton cita nih. Terutamanya kaum India. Aku pon xsangka penangan Yasmin Ahmad sampai ada peminat di kalangan kaum lain. Hmm..tontonla aku cita ni sampai detik yang terakhir..

Sob..sob! aku menarik nafas dan menyeka air mata yang turun tanpa sedar sehabisnya tayangan ni. Fuh! Very sad n so touching! Aku betul2 xsangka cita ni sangat meruntun perasaan aku. Aku perasan suma orang yang kluar dari panggung pakat2 mengelap mata. Terharu tengok ada beberapa pasangan kekasih yg pakwenye kna tenangkan si makwe yg btul2 sdih.. hik3! (Tetiba aku terimbau kenangan silam bersama ehem2 masa kami tonton wayang bersama. Kalaula aku dgn dia tonton cita 2, mesti aku akan ditenangkan oleh dia sama cara mcm psgn2 kekasih yg tonton cita 2 jgk.. hmm..suma 2 dah berlalu). Well..aku menangis! Betul2 menangis n terpaksa mengelap air mata yang nak turun lagi. Yela…kna cover sbb dh nak kuar dr panggung. Kang org luar tgok aku semacam plak. Najwa plak mmg org yang xde perasaan. (Ntah2 dia nangeh dalam hati! Haha..).

TALENTIME..satu cerita yang penuh perasaan…penuh keajaiban..penuh emosi..penuh nilai moral..penuh dengan kasih sayang… penuh nilai persahabatan… sangat sesuai ditonton oleh segenap lapisan masyarakat..xkirala kaum Melayu ke..India ke..Cina ke… sbb suma kaum terlibat dalam lakonan cita ni…


Cita ni penuh dengan komedi yang xdisangka..sangat kelakar namun akhirnya mampu menggugat kewarasan akal manusia apabila hati tewas dengan kasih sayang yg cuba dipamerkan. Sesungguhnya setiap manusia yg memiliki jiwa..turut memiliki hati..dan hati yang sarat mahupun tandus dengan kasih sayang, akan bisa cair dengan panahan ketulusan air mata tanpa diduga. Kenapa yang menonton cita ni bisa menangis? Kerana aku, mereka dan bakal penonton memiliki satu jiwa, satu hati, satu perasaan…

Percayalah! Walau setabah mana…kita tetap akan tewas dengan kesepian, keseorangan tanpa teman… kerana kita manusia…manusia yg perlukan CINTA dan KASIH SAYANG… Dari Yang Maha Kuasa…dari keluarga..dari adik beradik…dari teman2..dari kekasih hati..dan dari musuh yang membenci… J

Nukilan Hati : SHiM@_SMiLeY

(05/04/09) 1548pm

DAMN IT!!

DAMN IT!!

Haaa..mmg kedengaran agak kuang ajaq..tapi aku blum puas lagi..
Eeiii..rasa xtau nak lepaskan kemarahan n kedunguan serta kebodohan ni pada siapa..
Sbb bkn salah siapa2 tapi salah aku sendiri..

Pandai2 sgt nak ubah2 layout blog sendiri..last2 abes suma yang aku simpan selama ni hilang cmtu jer..

Eeiii…rasa nak nangis sgt2..tapi 2la..salah aku!!! Rasa menyesal pon dah xguna..
Aku kna mula dari awal A-Z balik..aduh!

Berjam2 aku spend time utk wat blog ni…ttba jdik camni plak..
Tolonglah tenangkan aku..tolongla… I beg u… tapi siapa yg aku pohon?
Diri aku? Huh! Ni la tabiat aku yg aku xsuka..

Bila aku buat sesuatu, n aku sendiri yg memusnahkannya, aku xbijak utk memanipulasi emosi sndiri..

Yup! Aku seorang fasilitator..bijak mengemudi keadaan bila waktu pincang..bila adik2 kem ku memerlukan bantuan..tapi hanya kerana blog ni je..kewarasan fikiranku gagal menangani emosi yang xkeruan…aku rasa punah n hilang suma usaha aku selama ni..


Aarrrggggghhhh!! Situasa paranormal yg buat aku jadik btul2 xkeruan..macam seorg ibu yg kehilangan anak…n mcm seorang isteri yg kehilangan suami tempat terpaut..

Aku tensen!!!!!!!! Gila2 tensen!!!!!

Xper2 shima…u still have d time 2 make it back 2 normal…b calm n b positive… (kucuba memujuk hati yg jauh d puncak pilu)…


Perlahan2 akan kugapai semula semua yg tlh hilang dulu..sabarla duhai hati….


SABTU (04/04/09):

Aku bangun lewat pagi hari 2..maklumla stay sampai tgh malam on9.. lepas solat Subuh, aku terkapai2 mencari katil n bantal yang empuk untuk diqada` kan balik tidur yg xpuas. Hmm..dalam kesiangan pagi aku bermimpi.. benarkah mimpi 2 mainan tidur atau bakal menjadi reality? Aku gusar, gundah lalu bangun mencari handphone…meneliti waktu yang tertera di skrin… 1132am.. Ya Allah, tersasar dari waktu sedarku yang biasa. Mimpi tadi benar2 menggugat hati..kenapa ya?

Aku kerinduan? Pada seseorang yang lama cuba aku hapuskan dari kotak ingatan. Walau kenangan bersamanya masih sesegar waktu kami bersama, namun penafian hati membutakan mata hati dan menidakkan yang aku merinduinya. Siapa yang kurindu? Kugapai handphone di tangan.. nombor Najwa kucari..


~ Wa…aku mimpikan seseorg…aku rndu kat dia ke Wa? ~

~ Sape weh? ~

~ Aku rsa ko tau sapa…~

~ (Satu nama disebut) ke? kah3! ~

~ Hmm… ~

~ Xd ap la..ko bru bgun ke? Klu bru bgun mmp ko td mainan j. tp klu ko mmp pst tjga b4 subuh, mmp ko adlh benar2 blaka… ~

~ Aminn..aku mmpi lps subuh.bkn b4 subuh..lega sgt2 aku dgr. Thanx Wa! Aku syg hg..hik3! ~

~ Gedix+gatai+ngada+ego+ sume2 la ad kt hg..ha3..sah2 br bgn…kah3.. ~

~ Ha3..xpe..katala apa sja. Aku rela..jnji mmpi 2 mainan blaka..ok chow! Nk p mandi..lalala~


Mesej 2 tamat di situ..aku lega! Sangat2 lega.. mmpi adalah mainan semata… kecuali mmpi yang disusuli dengan air wudhu` b4 mati sebentar(TIDUR) dan solat istikharah pada sepertiga malamnya….

Aku kesal..bila la aku akan menikmati sepertiga malamku dengan solat yang sempurna? Istikharah.. Tahajud…Witir…Hajat n Taubat… Bukakanla pintu hatiku Ya Tuhan…

About Me

My photo
TaiPiNG, PeRaK, Malaysia
shima_smiley@yahoo.com (^_^)

AkU SeNdiRi...

Kita takkan mengetahui selembut mana erti kasih jika tidak terlebih dahulu disanggah kebencian... Hidup adalah satu perlawanan simbiosis yang punya rahsia yang sukar untuk tersingkap manfaatnya kecuali oleh mereka yang tahu menghargai dan terpesona oleh setiap anugerah Yang Maha Kuasa...(^_^)

PeMinaT KeSaYaNgaN...

JoM BoRak2...

There was an error in this gadget