Ape ni? Melankolik2 plaks… ni sebenarnya tajuk sebuah lagu dendangan Ann (sebuah kumpulan dulu2)…

Apa makna sebenar yang cuba disampaikan di sebalik lirik lagu ni ye?

Ntah..aku xpenah dengar pon lagu ni b4 this..

didedikasikan utk aku dengar oleh Kesayangan ShiM@ (Taran_tulla)…

Hampir buntu aku bila tetiba dia mesej tajuk lagu ni semata2..

aku yang kebuntuan, hampir beremosi jugakla bila lama diam menyepi tup2 bila mesej balik juz bagi tajuk lagu ni jer..hehehe..jgn marah ye Kesayangan ShiM@...

Melodi yang indah..Lirik yang puitis..sedap didengar sebagai halwa telingaku…


“ Cinta Melankolia

Tiada terfikir
Terlintas
Engkau akan tiba
Membawa perangsang

Tiada terfikir
Terlintas
Engkaukan membuka
Sempadan perasaan


Bunga kembang bertali hati
Bunga kembang di puncak akli

Duri
Penjajahan cintamu
Ke atas bumi ragaku

Duri
Penjajahan cintamu

Di bawah awan setuju
Adalah suatu pengalaman

Tiada terfikir
Terlintas
Engkau akan tiba
Membawa harapan



Tiada terfikir
Terlintas
Engkaukan membuka

Sempadan perasaan


Engkaulah yang kini mekar

Dalam diriku yang melankolia
Akulah simpang tersasar
Karam janjiku yang melankolia


Senyum aku sesudah menghayati bait2 lirik lagu ni…

hmm..gugur kesangsian dan keraguanku pada Kesayangan ShIM@ ...

sejuk hatiku sesejuk dingin embun pagi… perangsang aku di kala keraguan..

terima kasih Kesayangan ShiM@ atas segalanya selama ni… :)