SABTU (04/04/09):

Aku bangun lewat pagi hari 2..maklumla stay sampai tgh malam on9.. lepas solat Subuh, aku terkapai2 mencari katil n bantal yang empuk untuk diqada` kan balik tidur yg xpuas. Hmm..dalam kesiangan pagi aku bermimpi.. benarkah mimpi 2 mainan tidur atau bakal menjadi reality? Aku gusar, gundah lalu bangun mencari handphone…meneliti waktu yang tertera di skrin… 1132am.. Ya Allah, tersasar dari waktu sedarku yang biasa. Mimpi tadi benar2 menggugat hati..kenapa ya?

Aku kerinduan? Pada seseorang yang lama cuba aku hapuskan dari kotak ingatan. Walau kenangan bersamanya masih sesegar waktu kami bersama, namun penafian hati membutakan mata hati dan menidakkan yang aku merinduinya. Siapa yang kurindu? Kugapai handphone di tangan.. nombor Najwa kucari..


~ Wa…aku mimpikan seseorg…aku rndu kat dia ke Wa? ~

~ Sape weh? ~

~ Aku rsa ko tau sapa…~

~ (Satu nama disebut) ke? kah3! ~

~ Hmm… ~

~ Xd ap la..ko bru bgun ke? Klu bru bgun mmp ko td mainan j. tp klu ko mmp pst tjga b4 subuh, mmp ko adlh benar2 blaka… ~

~ Aminn..aku mmpi lps subuh.bkn b4 subuh..lega sgt2 aku dgr. Thanx Wa! Aku syg hg..hik3! ~

~ Gedix+gatai+ngada+ego+ sume2 la ad kt hg..ha3..sah2 br bgn…kah3.. ~

~ Ha3..xpe..katala apa sja. Aku rela..jnji mmpi 2 mainan blaka..ok chow! Nk p mandi..lalala~


Mesej 2 tamat di situ..aku lega! Sangat2 lega.. mmpi adalah mainan semata… kecuali mmpi yang disusuli dengan air wudhu` b4 mati sebentar(TIDUR) dan solat istikharah pada sepertiga malamnya….

Aku kesal..bila la aku akan menikmati sepertiga malamku dengan solat yang sempurna? Istikharah.. Tahajud…Witir…Hajat n Taubat… Bukakanla pintu hatiku Ya Tuhan…