"Shima!"... bergema satu kelas dengan panggilan namaku. Seisi kelas senyap seketika. Aku yang sedang rancak bercerita tentang ciptaan laguku terkesima. Serentak hatiku seolah-olah berhenti berdetik. Sekilas aku memandangnya. Dia nampaknya betul-betul geram denganku. Mukanya kulihat tegang memandangku. `Muka Ketat`! itulah gambaran yang diumpamakan remaja kini. Debaran di hatiku seolah-olah terus berhenti berdetap. "Salah akukah?" terlintas pertanyaan itu sedetik di hati. Rakan yang kujadikan teman berborak turut tersentap, langsung tidak mempedulikan lagi kata-kataku. Hilang langsung fokusku untuk menyambung cerita.

Aku berpura-pura mendengar kata-katanya. Ntah apa yang diucapkannya pun aku tak tau. Rakan sekelas yang lain pura-pura meluahkan pendapat masing-masing tentang apa yang dibincangkan. Sedangkan aku? Masih terasa dengan jerkahannya sebentar tadi. Bukan lecturer, bukan pengawas, bukan juga ketua...juga bukan ibu bapaku yang pernah menjerkahku sedemikian rupa selama aku membesar hingga dewasa kini...

Tapi siapa dia? Tinggi sangatkah kuasanya? kalau hanya sekadar pembantu...Hmm..kepura-puraan..Aku dapat merasakannya, dari dulu sejak hampir 6 tahun bersamanya; membesar dan melalui perubahan ke zaman remaja. Keikhlasannya terhadapku hanya dapat kurasai sesekali cuma. Ntahlah...Mungkin aku yang tersalah mentafsir segala kebaikannya selama ini. Atau akukah yang terlalu mengikut kata hati?

Jika benarpun aku yang bersalah tadi, tegakah dia dengan lantang menjerit memanggil namaku sebegitu? Dia di dalam tekanan, Aku turut tertekan, semua orang pun tertekan kini. Hanya yang bergelar pelajar IPGM batch KPM OUM akan memahami tekanan yang maha dahsyat ini...Namun, jangan aku dijadikan tempat melepaskan tekanan itu.

Aku pohon kemaafan atas kesilapanku. Andainya dia membaca, dan merasakan bicara hati ini dusta semata..sekali lagi aku memohon keampunan. Aku hanyalah aku...Sekadar meluahkan apa yang terbuku, agar tidak terus-terusan aku mendendamimu...Maafkan aku kawan..

~40 MINIT BERLALU~

Usai kelas, ternyata mulia hatinya. Secara tiba-tiba, kemaafan dipohon olehnya dariku. Sekali lagi aku dapat merasakan...dia pasti tidak tenang dengan apa yang berlaku tadi. Ntahlah, aku runsing, gusar... Aku menerima kemaafan itu..Sesungguhnya aku juga yang bersalah... Aku mengakui kesalahan itu. Mulia hatinya, tak seperti aku... Lewat kebelakangan ini, aku seperti manusia yang hilang jiwa..hilang rasa. Namun, aku cepat terasa dengan apa yang berlaku di persekitaranku. Mungkin dengan kenyataan seseorang yang menyatakan tentang ketenangan yang dimilikinya kini. Mengapa aku membabitka semua orang hanya kerana rawan dengan dia? Maafkan aku kawan, kerana dia..aku terbawa-bawa. Emosiku terganggu. Sesungguhnya kemaafan adalah dendam yang terindah...


1245am / IPGM KBM 7C
(still not in a good mood) :(

Sabtu n Ahad (25 & 26 April 2009) ~

Dua hari aku pergi kursus kahwin kat Zura`s Akademik, Bangsar...
tpt ni memang popular di kalangan artis2 yg bakal melangsungkan perkahwinan..
ramaila, antaranya Lan Pet Pet, Azrinaz Mazhar Hakim, Arash Mohd, Asheed Def Gab C, AC Mizal n Emylia, Diana Rafar, Abby n bekas suaminya(Norman Hakim), anak belas PM (Tun Dr. Mahathir, isk ramaila..xlarat nak cita sorg2..n yang terbaru...Adlin Aman Ramli ngan Emelda (Manjalara)...

Hmm..kursus kawen kat sini best, penuh dgn gelak ketawa..n aku xmengantok langsung..
Ustaz2 n Ustazah yang bagi ceramah sumanya full of humour..memang kadang2 x bertapis lgsg..mengekek org gelak dgr ceramah, tambah2 yg lelaki.. kadang2 org pompuan ni BLUR.. hahaha...

Aku pegi ngan sape? orang len sume ada pasangan.datang berdua woo..tapi aku bertiga..hehehe..aku pon bawak pasangan gak.. Hana n Kak Ana..:) hmm..tapi seriously, kursus kawen ni better pegi ngan pasangan, sebab info yg kita dapat sama..xla bercanggah pendapat nnti bila dah kawen..

Masa daftar..kena plak isi nama pasangan n tarikh nikah..SUDAH! rasa nak balik jer...
wajib ke isi benda 2? kalau xtau pasangan kita sape cmner? huh! berdebar2 rasa hati..
Hana n Kak Ana xperla..dah komferem(kompem) ngan pakwe dorg..aku? hik3..
kalaula aku tau sapa yg bakal jadi suami aku kan senang..
blh dgn bangganya aku isi nama dia..siap tulis besar2 lagi..baru depa tau..hahaha..

Hmm..rupenyer nak kawen ni bukan senang..banyak betul borang2 n dokumen2 yg perlu kita setelkan sendiri..huh! baru aku tau nak kawen ni susah..dari A-Z sume kita kne wat sendiri..
Tapi, byk betul ilmu ttg dunia perkahwinan yg aku dpt..malah, ilmu ttg kehidupan yg xpernah aku pikir.. Alhamdulillah..semoga aku dapat memanfaatkan ilmu yg aku dapat 2 bila kawen nnti..ceewahh!! (macamla nak kawen sgt2)..padahal aku pon xkeje lagi..

Takutnya bila nk kawen..sbb kita kna pkir byk benda. dulu pikir nak jaga diri sendiri jer. tapi kalu dh kawen, hal org len plak kta kna jaga..yela, tanggungjawab dh bertambah..

Aku? dh ready ker nk kawen? Oppps...jgn ditanya, sbb aku belum bersedia nk pikul tanggungjawab yg bakal aku jaga..hahaha..persekitaran aku ramai kawan2 yg dh kawen..suma takot nak posting jauh2..(xla, dh sampai jodoh dorg 2)...syok ke kawen ni ha?

Bila la nk sampai jodoh aku ek? hi3.. lambat lg kot..banyak yg belum aku kecapi..
aku nk keje dlu...kumpul duit..kumpul aset...tunaikan impian mak ayah... senangkan adik2 aku yg nak sambung blaja... Aku pon 1 hari nnti nak sambung wat Master plak.. (Insya Allah)...
pastu baru pikir kawen..tahun 2011 nnti kot..lalala~ Aminnn...

~Ya Allah, seandainya telah Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dengan hatiku~

Aku kadangkala tersentak...
Terkadang tanpa sedar air mata ini menitis..
Perlukan mencari kebenaran di sebalik kekecewaan?

Ntahlah..kucuba pujuk hati yang jauh di puncak pilu
Ke mana hilangnya seri kasih abadi...

Semakin ku menjauh...semakin kukuh dan kuat ianya bertandang mengetuk pintu hati..
Kenapa perlu kutangisi?
Setelah puas aku membenci?

Deritanya hati bila dilukai..
Sakitnya kadangkala tak tertanggung
Hingga memaksa mata yang bergenang
Agar jangan dibazirkan air mata kegelisahan

Rawan aku..
Terkadang aku rasa menyesal
Masihkah dengan janji-janjimu
Apa terjadi akulah pilihanmu?

Aku angankan pelamin bahagia
Agar dapat kumeniti impian dengan penuh suka
Namun hanya dukakah yang layak untukku?
Terkadang tak tertahan
Untuk aku meluahkan
Mecari kata kebenaran
Di sebalik kesepian

About Me

My photo
TaiPiNG, PeRaK, Malaysia
shima_smiley@yahoo.com (^_^)

AkU SeNdiRi...

Kita takkan mengetahui selembut mana erti kasih jika tidak terlebih dahulu disanggah kebencian... Hidup adalah satu perlawanan simbiosis yang punya rahsia yang sukar untuk tersingkap manfaatnya kecuali oleh mereka yang tahu menghargai dan terpesona oleh setiap anugerah Yang Maha Kuasa...(^_^)

PeMinaT KeSaYaNgaN...

JoM BoRak2...

There was an error in this gadget